۱۳۸۷/۰۵/۱۴

موتور جستجوگر cuil


چند وقت پیش در وبلاگ ها و وب سایت ها که می چرخیدم، به خبر شروع به کار موتور جستجوی cuil برخوردم. موتور جستجوگر cuil را تعدادی از کارمندان سابق گوگل راه انداختند. زمانی که شما به صفحه اول این موتور جستجوگر می روید با دیدن رنگ سیاه زمینه اش شاید تعجب کنید. شاید انتخاب رنگ سیاه به عنوان پس زمینه به خاطر همان مسئله کمتر مصرف کردن برق باشد. به هر حال این موضوع در بین موتورهای جستجوگر یک نکته جالب است.

سازندگان cuil ادعا دارند که موتور جستجوی آنها مفهومی است و نتایج جستجو را بهتر منعکس می کند. روش نشان دادن نتایج در دو یا سه ستون هم جالب است. شما می توانید نتایج را به دلخواه خود از قسمت سمت راست پایین دو ستونه یا سه ستونه کنید. در قسمت درباره ما cuil نوشته اند که این موتور جستجوگر سه برابر بیشتر از گوگل و ده برابر بیشتر از مایکروسافت صفحه در اینترنت جستجو کرده است.

cuil ادعا داد که بر اساس محبوبیت، مطالب صفحه و ارتباط آن با لغت جستجو شده نتایج را منعکس می کند. آنها در صفحه درباره ما گفته اند که بعد از پیدا کردند نتیجه آنها در صفحه مورد نظر مکث خواهند کرد و ارتباط کلی صفحه را با مورد جستجو بررسی خواهند کرد. به این شیوه خواهند توانست تا نتایج بهتر و مرتبط تری عرضه کنند.

در قسمت زبان فارسی هنوز این موتور جستجو خوب کار نمی کند و فکر می کنم در این زمینه صفحات کمی را ایندکس کرده باشد. هر چند در نشان دادن زبان فارسی هم مشکل دارد.

هیچ نظری موجود نیست: